piątek, 9 maja 2014

Bigos myśliwski przygotowany w wolnowarze

Zakupiłam niedawno w zachęcającej cenie wolnowar Delta o stopniowanej regulacji mocy i pojemności 6,5l. Trzeba było więc go sprawdzić i coś upichcić :)

Bigos myśliwski
  • 1kg kiszonej kapusty (przepłukanej 2-3 razy)
  • 60 dag boczku
  • 30 dag kiełbasy myśliwskiej
  • grzyby suszone (u mnie w przeważającej ilości podgrzybki)
  • suszone śliwki (u mnie węgierki)
  • 3 listki laurowe
  • 4 kulki ziela angielskiego
  • 10 ziarenek pieprzu czarnego
  • przyprawa do bigosu
  • ząbek czosnku
  • mały koncentrat pomidorowy

Dzień wcześniej namaczamy grzyby i śliwki. Boczek i kiełbasę kroimy w grubą kostkę i obsmażamy. Kapustę przemywamy, kroimy, wykładamy do wolnowaru, dodajemy mięso, namoczone grzyby, śliwki oraz przyprawy. Mieszamy. Dodajemy koncentrat pomidorowy i gotujemy 6-7 godzin przy niskiej mocy.



Bigos nastawiłam na noc, coby zmysłem zapachu wyczuć czy nic się nie przypala...



Przepis lekko modyfikowany zaczerpnięty został stąd (głównie by zaznajomić się z czasem pracy wolnowaru).

Kolejnym planem wykorzystania wolnowaru jest przygotowanie w nim gołąbków :)


0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
Free Website templateswww.seodesign.usFree Flash TemplatesRiad In FezFree joomla templatesAgence Web MarocMusic Videos OnlineFree Wordpress Themeswww.freethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesSoccer Videos OnlineFree Wordpress ThemesFree CSS Templates Dreamweaver